Стоянка Боянова – Новолуние

*
котка на покрив
под извития й гръб
новолуние

 

*
На ръката ми –
пеперуда. По-голяма
от облак над града.

 

*
Песъчинките
прегърнати изграждат
върхове, била.

 

*
Качваме се по
стъпала от стихове.
Чак до смисъла.

 

*
Светулка в нощта
на прозореца свети.
Поздрав от мама.

 

*
нова година
мама ми подарява
първо кокиче

 

*
невидими петли
разбуждат хоризонта
година на петела

 

*

На рози и крин
долината ухае.
Бог благославя

 

*
пиша ти писма
по листенца от вишня
вятър ги носи

 

*
Търся пулса на
сърцето на Земята.
И чувам моя.

 

списание „Нова социална поезия“, бр. 4, март, 2017

Минко Танев – Пустинни треви

*
пустинни треви
в озарения поглед
на туарега

 

*
светкавица бях
лъчезарна прегръдка
автограф на Бог

 

*
девствени земи
влюбени корморани
отлитнал айсберг

 

*
най-дългият ден
приласка с дъх на билки
най-късата нощ

 

*
пролетни мисли
бадеми и праскови
в пъстра целувка

 

*
водни кончета
въздушни колесници
шеметно звънтят

 

*
метеорити
митични послания
от Атлантида

 

*
пеперуден миг
над синята планета
слънчеви криле

 

*
аеролити
алхимически опус
на светлината

 

*
мост от светлина
сбъднати видения
между два свята

 

списание „Нова социална поезия“, бр. 4, март, 2017

Иван Такев – Поредна нощ

***
поредна
нощ
очите ти
се отразяват
в кристалите
на бялото
Марин е
архитект
и майка
която
подава
гърдата си
за да засмучем
горчилката
на живота

мога
да понеса
съществуването
на 5 човека
извън тях
всичко е
розов
локум
тогава
когато
имаме
нужда
от чукане

животните
се раждат
с инстинкти

 

нямам
нужда
да имам
нужда
от любов
която
няма
нужда
да има
нужда
от устните
на наранената ми
същност

оглеждам се
в теб
и всичко е
синьо
също
като
птицата
свила
дом
в гърдите ти

ако разбитите
илюзии
се слеят
в прегръдка
Господ
ще избърше
сълзите Си
и ще протегне
ръка
за да ни помилва

 

***
завесата
се спуска
посинелите
пръсти
на кукловода
танцуват
степ

ще вдъхнеш ли
живот
на живота ми

сцената
е голяма
куклите
умират
от клаустрофобия

сърцето ми
гледа
с отворени
очи
и се плюнчи
като
новородено
вкусило
плодово
пюре
за пръв
път

кръвта
не достига
артериите
остава
в главата
и носът
прокървява
за да
запечата
името ти
върху
бялата
риза
която
облякох

паник
бутона
на мислите ми
е активиран

не вярвам
в кратки
разговори
и спазени
обещания
за малко
теб
и много
мен

защото
любовта е
старица
в инвалиден
стол
която
очаква
да види
внуците си
преди
да изпълни
дробовете си
с кислород

за последно

 

нежността ти
към мен
е срамни
въшки
по гениталиите
на четиридесет
годишна
монахиня

 

***
душата ми
е скитник
в сърцето ти

мислите ти
събарят
дома му
от картон

 

***
сърцето ти е
суфле
с център
от течен
шоколад
децата
на любовта ни
се родиха
диабетици

 

Грозота

накриво
залепени
татуси
от дъвки
по лицата
на сърцата ви

 

***
Отче
съгреших

допуснах я
в сърцето си

от днес
ще бъда
стаята
на девица
починала
от левкемия
преди
да почувства
любовта
на мъж
удавен
в Темза
на нейната
непоквареност

 

***
в този
сапунен
мехур
нямам
право
на щастие

тогава
нека
водката
и наркотиците
ме отведат
до тучните
поля
където
понита
целуват
плюшени
мечета
по нослетата

надали
ще ми липсва
общество
което
ме осъжда
на шизофрения
до живот

 

думите ми

строят
домове
върху
гробищата
на мълчанието ти

кипарисите
в очите ти
са вечно
зелени

 

списание „Нова социална поезия“, бр. 4, март, 2017

Петя Шалева – Мълчанието

***
Искам да емигрирам.
В себе си.
С теб.

 

***
Тази вечер няма да говорим.
Тази вечер ще мълчим.
Двама – за едно и също нещо.

 

***
Когато отговорите са узрели
и истините –
отдавна намерени,
ела
и изяж една ябълка с мен.

 

***
В онзи странен миг
на яснота,
прозрял до болка
истината,
ти вече знаеш –
от красота
боли.

 

***
„Затвори очите си
и ме виж…“ –
каза тя.
И го събуди.

 

***
На таралеж
ще се превърна,
да не ме докосваш
и с поглед.

 

***
Кактус си.
В безводието на този ден
ще понесеш ли
сушата
да ме няма?

 

Според възможностите

Някои жени пърхат с мигли,
други – с криле.

 

***
Най-много
си тук,
когато ми липсваш.
Парадоксите са естествени.

 

***
Знаеш ли какво е фантомна болка –
да ти липсва нещо твое,
което вече нямаш.

Боля ли те?

 

***
Дали бисерът знае
как го създава
мидата…
И боли ли го
от това познание…

 

***
Хайде да помълчим още малко.
Вкусът на мълчанията ни
е различен
сутрин – когато се обичаме,
денем – далече във всичко,
и в нощите –
когато тишините ни
се намират,
и излишните думи умират,
обесени на въжето от смисъл.

Хайде още малко да помълчим.
И да сме близки. Наистина.

 

Признание

Когато ти казах, че ми липсваш,
те излъгах.
Няма ме
без теб.

Липсвам си.

 

***
Ще си ме носиш навсякъде –
като белег
от накриво зараснала рана.
На лявата длан.
Точно там, където
линиите на живота и на сърцето
се пресичат.

 

***
В красивите думи от вчера
не те намерих.
Там тебе те няма.
Днес
ще те търся в мълчанието.
За двама.

 

списание „Нова социална поезия“, бр. 4, март, 2017

Петя Ташева – Два пръста над земята

***
никой
не е длъжен
да вярва
в себе си

 

***

прекалената красота
в думите
и богу
не е драга

 

***

там
където
някой не влага нищо
аз слагам
всичко

 

***
валя десет пъти
все едно някой плаче
за нещо
за едно и също
нещо

 

***
ако птица ви мине път
не спирайте

 

***
летене
два пръста над земята
сън
в който
бързах

 

***
само в мислите ти
летя
не ме оставяй там
завинаги
все пак трябва да поспра
и вода да пия
от стъпките на сърна
която някога е минала
през таз гора
и приказка

 

***
някога
е като никога
но прелива
от ш…н
оптимизъм

 

***
един ден ще направя
с живота си
каквото си поискам
и обстоятелствата
да ги духа
вятърът

 

***
средата
е на разстояние еднакво
от началото
и края
но аз
и всички видове изчисления
не сме
в добри отношения
от моето раждане
до моето заминаване
и затова
не зная
в средата ли съм
или в края

 

***
душата ми
е на рафта
за детски играчки
моля след съприкосновение
да бъде оставена
отново там

внимателно

 

когато тя си тръгна
нищо не спря да цъфти
никакви пътища
не се прекършиха
вени и реки
не се препълниха
влакове не спряха
очи не преляха
светът
си остана
осъмна
и издъхна
същия

 

***
към надеждата:
– Остави ме на мира!
или ми дай
каквото Там
е предвидено

 

списание „Нова социална поезия“, бр. 4, март, 2017

Димитър Пенчев – Скачам върху изправената линия на сърцето си

***
Душата ми
е кълбо
от надежди,
остаряла
прежда
предлагаща
рай
за влюбени
молци.

 

***
Като
всеки път
на избори,
затваряме
вируса
в урна,
а комисия
го пуска
да порази
народа.

 

***
Огънят
с който
ме разпали
изгори
всички
мостове
зад мен.

 

***
Подарявам ти
сърцето си
като чаша
пълна с мен,
пукнеш ли я
ще изтека
към друга.

 

***
Винаги съм
във сянката
на мъжете,
които
обичаш,
как да не ми е студено?

 

***
Правя ти огърлица
от нощни сълзи
подарък за теб
и възможност за мен
да съм близо
до любовта ти,
която не съм аз.

 

***
Обединени
от мълчанието
на липсващия секс
търсим телата
във въображението си.

 

***
Душата
сгънат лист
по ръба
се къса лесно
половинките
не стават цели.

 

***
Скачам върху изправената
линия на сърцето си
за да я нагъна отново
в ритъма изгубен по теб.

 

списание „Нова социална поезия“, бр. 4, март, 2017

Иван Маринов – Фрагменти върху „Ремисия“

 

„Ремисия“ на Ивайло Мерджанов е сумрачна пътека, преминала отвъд и преодоляла фалшивата красота на великия мит за щастливата любов. Разкъсаната, разпиляна и разпъната „върху надгробния кръст на живота ми“ черна птица на любовта получава (повторно) битие в дръзновението да не бъде забравена, заменена или погребана под отменящата всяка вярност и всеки спомен-за-обич утеха на (само)успокоението. „Ремисия“ е неистов и (себе)опустошителен бяг на (себе)сътворяващата фантазност: поезия, съградена и излязла из-от най-интимните, мрачни и усойни кътчета на една фина и усетлива – и поради това дълбоко песимистична – душевност.

В безмилостна надпревара със себе си Мерджанов ни отвежда в дебрите на едно опустошено от страдание, ала любящо сърце, което дири и спомня любовта си по кървавите друмища на разочарованието. Изправена пред изкушенията на сетивните наслади, гордостта и суетата, неугасващата вярност на раненото сърце преминава през зловещото изпитание на осъзнаването, за да намери под руините на своята истина (и на своя живот) най-сетне жестокия смисъл на любовта.

Плътността на образите дири своето основание в детайлните и винаги дълбоко смущаващи ескизи на разочарованието. Въплътената с дълбочина и художествена смелост картина на пронизващата всичко (целия свят/град?) съдба на нещастния е в много по-висока степен въпрос за смисъла, преграждащ пътя към самоочевидните отговори, отколкото наистина ремисия, прикрила под мантията си едно макар и временно избавление от иманентната (и колективна), едва прикриваща се лудост на съвременния човек. „Ремисия“ отхвърля избавленията. С различен и неравен интензитет поетическият текст удържа собствения си колапс в апориите на болезнената саморефлексивност, „между отровни капки дива похот и най-нежната нежност“.

Изгубил своята (всяка?) надежда, поетът (твърде надменно е да го наричаме дори тук „художествен субект“) въобразява богата и плътна – макар фрагментарна и детайлна –  феноменология на разочарованието. Богатство, което е толкова по-автентично поради неуморното дирене на смисъл „по ония безкрайни стъпала от глупост“, от чиято нарастваща височина (или низина?) настоящето губи статута си на онтологична даденост, а следователно – на удобна и достъпна утеха.

С еднаква мощ и еднаква встрастеност Мерджанов изобразява похотта и лиризма. „Търся капката любов в градската пустиня на похотта“, сякаш чуваме/чувстваме/виждаме късче надежда в ужасяващите сенки на града. Капка любов, чието дирене (надяваме се) не угасява лъчите си и в най-скръбната нощ. При това когато притихва, „Ремисия“ „е“ откровена в чистотата на обичта си: „разходи се в зимната градина на сънищата ми/ и може би ще разбереш че докосването на душите/ е по-нежно и от кацането на снежинка върху дланта ти“.

Дългата и мрачна процесия на отчаянието в последна сметка приключва пред олтара на истината („време е да бъдем истински за пръв път през живота си“); прочее дори в най-горчивите си редове „Ремисия“ не престава да бъде интимна изповед, изречена с дързост пред лицето на безутешността.

Сивият, безкраен, пронизван от (нравствена) нищета, похот и безпощадност град рядко е бил съзиран в пълната мяра на своята гротескова чудовищност. Тематизацията на отчуждението, проникнало сърцата, „отсъствието“ на невинност, доверие и лоялност; маскарадът на изневярата, раздялата, лъжата, омразата; сблъсъкът със самотността и разлъката полагат сбирката на Мерджанов в традицията на една носталгична поетика/реторика, чиито корени у нас пося Найден Геров и чиито върхове сетне по своему достигнаха Яворов, Дебелянов и Смирненски. Ала градът на Мерджанов не е онзи на Дебелянов или Смирненски: градът на Мерджанов е град, който „е бунище от изхвърлени чувства и любов загинала“ и „най-тъжния лабиринт“… Тяхното време не е могло да роди всепронизващото, окончателно и необратимо страдание, въплътено в „Ремисия“.

Мълчание, претворено в поезия; или може би симфония, чийто генералбас е отчаянието.

„Ремисия“ е протяжен, абсурден и кървав пътепис из (за?) необятното царство на лъжите, които всички изричаме пред себе си.

Усъмнена в себе си („Бяхме ли“) и никога твърде далеч от „параноята от рози и бетон“, любовта разсейва с бледата си светлина непрозрачната тъма (или „плача стоманен“) на раздялата. Чрез въображаемото си разширяване любовта се стреми към образа на своя обект и се заема с възможно най-трудната, непосилна, жестока задача: да утвърди обичаното, дори ако е нужно да унизи, забрави, пожертва себе си.

Що е любовта? „Ремисия“ ни показва едно туптящо, голо и кърваво сърце. Де е любовта? Пътят на това сърце достига до „Тежко съвпадение“, за да премине отвъд гроба и отвъд себе си. Любовта на абсолютната трансцендентност. Преди да бъде инстинкт или желание, тя е религиозен акт.

И тъй, любимата съхранява чистото преживяване на срещата в образа си. Образът на любимата: ето кое, поради глъбините на любовното преживяване и поради своята абсолютна трансцендентност, не може да изведе от сенките „Ремисия“; и ето коя граница не може да престъпи никоя изповед, без да се превърне в лъжа.

„Ремисия“ е книга за всеки читател, готов да отхвърли прангите на клишетата и ограниченията на „добрия“ вкус. В рамките на малко повече от осемдесет страници читателят ще премине през паноптикум от преживелици, рефлексии и спомени, които няма да го оставят непроменен. Смело и безмилостно пътешествие из дълбините на човешката душа, по чиито следи всеки може да тръгне в търсене на себе си. Макар почерпил част от материала за градежа на своята поезия от разностранната си ерудиция, Мерджанов никъде не звучи изкуствено и книжно; никъде не изпада в епигонство. С подчертан вкус към неподправеността на непосредственото впечатление и винаги изненадваща в обратите си, „Ремисия“ ще продължи да провокира вече прочелите я и несъмнено ще предостави ценно естетическо преживяване на предстоящите си читатели. Ивайло Мерджанов е обещаващо име в най-новата ни литература с вече разпознаваем стил и автор, от когото очакваме и по-нататъшни заслуги за нейното обогатяване и развитие.

 

 

списание „Нова социална поезия“, бр. 4, март, 2017

 

Христина Лалева – Княжево

княжево

пусти улици
напукан асфалт
съборени сгради
отминало детство

 

вярвам
но не в чудеса
а в теб
виждам
само черната страна на нещата

 

наивно
тъпчех добре оформеното ти тяло с бонбони
на игра обиколи прегрялата кола по боксерки на минус 17
на капака
разхождаше дланите си по тялото ми
принадлежах ти
без да знам

 

ремонт

малките капки розов грунд
все още са по вратата
целуваш ме
сутрин и вечер
ревнувам
че съм твоя

 

***
включвам въображението
онова тъмното
пълно с кръв
разочарование
и много неуспешни целувки

 

движех се
бавно
мислех
глупаво
целувах те
с чувства
учеше се
да ме убиваш

 

урок по химия

усещах наркотиците
докосвах чуждото тяло
правех грешни изводи
вървях по тъмните улици
прогонвах миналото
учех се

 

мразех те
временно
казвах думи
забождах игли
в пространството
простих
това че съм виновна

 

нова година

водката се разгражда
заедно с чашата шампанско
в телата ни
замъглените погледи се изострят
танцуваме бавно
устните ни се хапят
усмихваме се
вкусът на шоколадовите трюфели
е повече от гаден

 

***
вечер като предишните
с погледи думи докосване
вечер като всички останали
тъмна студена облачна
вечер със звука от мотора ти
вместо с изречени думи

 

списание „Нова социална поезия“, бр. 4, март, 2017

Мария Стоева – Смехът на очакванията

тиха съм
като онази мисъл
която не допускаш

 

***
смехът на очакванията
е по-жесток
от вярата в тях

 

***
нощта е гостоприемна
всички врати са отворени
но душата ми иска
онази залостената

 

тихо
и така
прозрачно
мъдростта
на тишината
ни превърна
в заложници

 

***
луната
утешително
прегърна
съкровената мисъл
нощта е несъвършена
но са съвършени желанията

 

***
онази неделя
именно сляпата
най ни прилягаше
само че моята
беше твърде
твърде
прогледнала
а твоята
точно взе че ослепя

 

***
защото никога не попита
а винаги знаеше
защото никога не тръшна вратата
а винаги можеше
защото си героят на нощта
докато всички други герои
неутешимо се молят за слава
на чичо фестър

 

***
думите
се разтвориха
в смисъла
който
така и не разбрахме
мълчанието
каза
много повече

 

***
изгладихме си отношенията
оказа се
че нямаме отношения

 

нека останем
в незапочнатото
нека останем
в невъзможното
нека останем
в неказаното
нека претворим
предстоящото
нека спрем
преди края
нека спрем
преди разрухата

 

***
това
което не ти простих
така
и не се случи

 

***
не влизам
в сърцето ти
залостените врати
ме карат
упорито
да очаквам
спасението

 

***
аз съм тайфуна
който още сънуваш
аз съм трън в очите
който те е страх
да махнеш
аз съм песен
която не признаваш
че те трогва
аз съм баладата
на живота ти
която се страхуваш
да изтанцуваш

 

***
обичам тишината на мълчанието
обичам
пререканията
на съдбата
обичам тишината
на казаното
което означава
премълчаване
обичам
когато ме няма
и тишината
ми е толкова силна
че направо идваш

 

не обичам
да чакам
времето изтича
ако сега
не знаеш
отговора
времето
няма да ти го даде
не обичам
да чакам
отивам там
където съм
чакана

 

***
така неумолимо
вярваш
че дяволът
ти ръкопляска
така промени
мига
в който
аз самата си повярвах
че чак небето
се разплака
можех да избягам от себе си
не избягах
избягах само
от това

 

отказа ме
да те обичам
тежък ти е товара
тежко ти е мълчанието
отказа ме
но продължавам
аз обичам сложното
аз притежавам догадките
отказа ме
но не ме отучи

 

***
луната ръкопляска
на безумията
до едно
избрани
и по мярка
нощта е луда
още по-луди
стъпките
от мен до теб

 

***
миговете
в които те няма
са нищо
по-страшни са тези
в които те чакам

 

***
когато душите танцуват
в капана
на стаеното
знам
баладата
отдавна
е сближила
тези
така далечни страсти

 

списание „Нова социална поезия“, бр. 4, март, 2017

Тони Теллалов – Чиста свобода

***
не вярвам в пресни некролози
в чужди влюбени писма
в молеца между страниците на тетрадка
въпреки случайността
на неговите раждане и смърт не вярвам
в миглата на свойта буза
в стаята в която се събуждам
не вярвам в произволната врата
която ме поглъща към света
навън или навътре все едно
вода в искрящ клозет съм пуснал
така разплискват ми се дните
със звук без стон или на възел
трептя без никакво значение
за слоновете в Кения
за пеперудите в Тибет
за котката домъкнала билет
за филм по текст на Мики Маус
където аз съм главният герой
и действащият във салона зрител
кучето преследващо опашка
кръг след кръг след кръг
не вярвам вече девет кръга

 

***
Дали сме всички ад на другите,
дали е адът вътре в нас или извън,
дали е адът сбор от избори и липсващи възможности,
нехае мравката по стъкления ръб на чашата.
На косъм от смъртта, на косъм от живота,
навярно мъдро е пропуснала
прочита на Сартр.

 

новите значения

интересно е как,
когато обичаш,
няма никакво значение,
дали тя харесва джин или водка с кола,
музиката, която въртиш в колата,
книгите, от които почти кървиш.
дали може да готви,
дали ти прави това онова,
дали е мръсния ти сън,
самата ти мокра мечта.
интересно е как,
когато всичко първично премине,
твоята кожа е с ново значение,
твоите нерви са други въжета,
твоята похот е възрастен мъж
останал сам с ръцете и потта си.
и тогава се появява една жена,
която прави всичко това,
което си сънувал,
което си преглъщал,
което те прави титан
и твое е небето,
и не я обичаш.
като скок със парашут,
когато крещиш и крещиш
от радост, страх и скрита ярост,
без любов към парашута
и губиш на практика всичко,
и е толкова тъжно.
като плаж след буря,
когато птиците кълват
изхвърлената от морето
плът.

 

последната халтура

инцестът днес ни дава плод
но няма вид на греещ нар
на ябълка семейно обживяна
инцестът днес е ценен дар
на обща умилителна забава –
едва подкрепата ни от сърце
затрогва яздещите всеки вятър
но вижда се сълзят мъже
вплетени в дебилната държава
така затрогнати сме всички
от вяра в утрешния театър
че даже вече не играем днес
очакваме каквото ни остава

 

***
в сърцето на мрака
се взирам
и пуша.
очаквам.
все още
очаквам…

прилив на обич,
ужасна картина,
внезапна нирвана,
среднощен пожар.

очаквам разтърсване,
срутване, полет,
писък на мравка,
секундно прераждане
в растяща трева.

очаквам величие
близо до мен,
вътре във мен.

очаквам.
все още
очаквам…

 

Чиста свобода

„Най-голяма свобода е имало преди появата
на каквато и да е цивилизация.”
З. Фройд

Искам както си стоя
да хукна гол към хоризонта
да тичам с всички мускули и жили
далеч от близки и роднини
далеч от всякакво докосване
в гората древни гъби да проям
зелени зъби да завъдя
след дъжд дъгата яростно да хапя
в блатата риби да ловя
когато дойда време да умра
със стара ива да се срасна
на никой сянка да не дам
никой огън с мен да не запали
така да съхна и разпадна
на прах която вятър да си вее
щипка чиста свобода.

 

логично

единственият жив приятел
плати последната му водка
и си тръгна бързо…
там, вътре, в неговата църква,
сервитьорката беше на работа,
а той в края на живота си
и всичко бе в реда на нещата,
логично, като есента навън,
като залез, който разкъсва на две
една пресъхнала история,
като краят на работно време,
и като приятел, който замахва
да среже въжето
на вече ненужна камбана…

 

***
свободата на словото ли!?

когато хиляди крещят
когато вайкат се милиони
когато всеки иска да е чут
няма смисъл от свободни думи

писъкът в тълпата е нелеп
и по-самотен от гласа в пустиня

 

щастие

Бог го вдъхва
в нечие сърце
за да освежи дъха си

Дяволът очаква края
с ново предложение

 

в края на смисъла

когато свърши с мен
се разпадна на милиони
водни кончета които
събирах едно по едно
едно върху друго
с малки карфици
впити във тях

това което се оформи
е старчески профил
и стиснати устни
слагащи край
на целия смисъл

можеше да се досетя
преди поне
половин живот…

 

окаян рече сред града

„нощем дяволите ме преследват,
между 3 и 4 ги броя като овце:
дявол е един,
двама са рогати,
три сърца не траят,
четири овчи кожи всеки ще горят –
дявол и овца във прекрасна симбиоза –
сутрин съм светия,
нощем прост пастир,
вижте моите обувки,
стъпвал ли е някой в тях?”

 

коване на алибито

тази разлистена пролет
в древен кокетен прованс
той избираше часовник –
трябваше да е ефирно нежен
за гланца на блестящата й кожа
деликатен за изящната й китка
цветен за цъфтящата й женственост
и водоустойчив за да не покаже
точния час на смъртта
когато през септември
я удави

 

само секс

аз те правя тъжна вечер
ти ме правиш тъжен сутрин
тъгите ни не се застъпват
пускат козина и се преследват
в опит да се съвкупят

време е да ги оставим
във приют

 

***
как искам да съм прах
във фугите на дюшемето
чувствителна единствено
за боси стъпки

така навярно ще разбирам
кога през мен минаваш
и кога ме пазиш…

а когато почнеш да ме чистиш
ще прозра
във женското начало
на парцала…

 

Ямбол

В града, от който нищо не остана,
само спомени и циганите бродят,
с надежда, че ще „наберат“ желязо
и бръкнат в джобеца на призрак.

В този град, във който съм пораснал,
мъгливи тези съм прегръщал гордо
и първите цигари крил съм непохватно,
остана само парка да въздиша.

Добре, че още има гълъби и врани,
да кацат по дървета и бетонни бюстове
/металните безславно са „набрани“/,
да има звук във пустите алеи.

Градът напрегнато мълчи отдавна
и сякаш чака края на фитил,
да гръмне бомбата от стари сенки
и всичко да се претвори в етил.

Да седне градският зевзек да пие,
загубил дом – без хора , улици, и църкви –
с ръждив пирон във кестен да протрие:
„Тук живя и си отиде последния местен идиот!“

 

списание „Нова социална поезия“, бр. 4, март, 2017